AMADEus Seminar - Prof. Sasha Grigorenko - Thursday 3 July 2014, 04:00 pm - Aérocampus, Latresne

le jeudi 03 juillet 2014 à 16h

Prof. Sasha Grigorenko

The school of Physics and Astronomy, The University of Manchester, UK

Topological darkness, plasmonic blackbody and graphene plasmonics

Dernière mise à jour jeudi 03 juillet 2014

Abstract:

We will review some interesting phenomena observed in plasmonic metamaterials and plasmonic nanoarrays. We show how darkness can be created and used for ultrasensitive biosensing, how metals can absorb all incident light and how graphene and plasmonics can benefit from each other.